Matematika pro dny 4.-7.5.
Zdravím Tě!
- Dnes uzavřeme lichoběžníky. Vzhledem k tomu, žes toto učivo měl/a pouze online, potřebuji zjistit, zda jsi obsáhl/a všechno důležité. Ke kontrole použijeme tzv. „myšlenkovou mapu“. Pravděpodobně jsi se s tímto pojmem už někdy potkal/a, pokud ne, nevadí. Jde o to, že na novou stránku v pravidlech otočených „na ležato“, doprostřed se napíše jedno slovo – v našem případě LICHOBĚŽNÍKY. Od něj půjde do různých směrů 5 úseček zakončených postupně 1) co to je, jak to vypadá, 2) co platí pro úhly 3) druhy, 4) vzorce 5) jak na konstrukci. A dál už to doplň sám/sama. Občas se odpovědi rozdělí na víc možností. Je potřeba, abys všude doplnil/a, co tam chybí. Pokud si nevzpomeneš, podívej se do sešitu nebo do učebnice, měl/a bys tam vše najít. Tímto cvičením si ujasníš, co ses vlastně naučil/a. Pro inspiraci přikládám fotku, jak začít:
- Nyní se posuneme dál a začneme nové téma – Poměr. Dnešní učivo je krásně zpracováno v tomto dumu
https://dum.rvp.cz/materialy/pomer-zakladni-tvar.html Pusť si ho a zkus se poprat s příklady, které jsou v něm na procvičení. Hned vidíš, jestli to máš dobře. V učebnici aritmetiky najdeš toto téma na str. 85 a dalších, do pravidel patří tyto informace: M7_pomer. Je tam toho víc, pro dnešní hodinu je jen ta stránka vlevo. Píšu kvůli těm, kdo tisknou – aby to bylo jen na jeden papír, za týden budeme pokračovat. Přečti si tyto informace a doplň dvě šipky – jedna je od „první člen poměru“ k „a“ a druhá od „druhý člen poměru“ k „b“. Takto: - Do školního sešitu napiš téma Poměr a pod to vyřeš úlohy ze str. 86/B1/1 a 2
- Co poslat do čtvrtka (v pátek si užij volno, je opět státní svátek :-))? Foto nebo scan školního sešitu, ve kterém jsou vypočítané tyto 2 úlohy a foto nebo scan Tvé doplněné myšlenkové mapy o lichoběžnících.
Pro tento týden vše.