Matematika pro dny 14.-17.4.
Zdravím Tě!
Jak bylo avizováno, nyní dostáváš práci na celý tento týden. Rozplánuj si dle Tvých možností. Jsem připravena na mailu, ozvi se, potřebuješ-li jakékoli informace.
- Začneme opakováním. A aby to nebyla celou dobu jen geometrie, zopakuj si zlomky – respektive racionální čísla, tj. i „do mínusu“. Cvičení najdeš zde: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=2211&action=show#selid Dnes se zaměř na první, třetí a čtvrté cvičení, tj. záporné zlomky a desetinná čísla – tam zopakuješ převádění, připomeň si postup z pravidel. Další dvě cvičení jsou na Porovnávání zlomků – opět zopakuj s pravidly v ruce. Hned si nech zkontrolovat, jestli to máš dobře (je tam na to tlačítko) a přečti si vysvětlení, pokud to dobře nemáš. Množství „pokusů“ nechám na Tobě, samozřejmě by to chtělo, abys trénoval/a tak dlouho, dokud to nebudeš umět „na jedničku“, tj. úspěšnost víc než 91%, ale jsem realista. Pro představu: dvojkaři jsou Ti, co dosáhnou 71%, trojkaři 41%, čtyřkaři 21 % a pětkaře doufám už ve třídě nemáme! Nápad, co kdybyses nespokojil/a s tím, že Ti „trojka stačí“ a potrénoval/a víc? Máš na to dost času, další části tohoto zadání můžeš přeci nechat na zítra!
- Teď se podíváme na další úlohy na obvod a obsah rovnoběžníku a trojúhelníku. Vzorečky už znáš, příklady na dosazování jsi procvičil/a a tak je správný čas vypočítat do školního sešitu zajímavější úlohy. Téma: Rovnoběžník a trojúhelník – zajímavější úlohy. Jako vhodnou pomoc jsem po delším hledání našla: rovnoběžník – úlohy č. 5 a 8 a případně pro ty, co to chtějí umět „na jedničku“: těžší 7 a 9 zde: http://www.zspeska.cz/e_download.php?file=data/editor/132cs_14.pdf&original=VY_32_INOVACE_39m.pdf Zrovna si zkontroluj výsledky, jsou v tomto DUMu (digitálním učebním materiálu) taky hned na další stránce. Pro trojúhelník zde: http://www.zspeska.cz/e_download.php?file=data/editor/132cs_17.pdf&original=VY_32_INOVACE_39p.pdf, konkrétně úlohy č. 2,3,5 a jedničkáři i 6 (nápověda, obsah trojúhelníku je poloviční, jako obsah rovnoběžníku, vzpomínáš?). Opět zrovna zkontroluj úlohy. Potřebuješ-li víc příkladů, spočítej podle potřeby i ty ostatní. Pozor, ve výsledcích je v jednom místě chyba v řešení – přikládám fotku opravené a děkuji za upozornění 🙂
- Co poslat do pátku vyfocené nebo oscanované na můj mail (případně podepsané na papíře do schránky vedle školy, když nemůžeš mailem): Vypočítej do školního sešitu úlohu z učebnice geometrie str. 65/9. Nápověda – obvod je doufám jasný (jen sečti všechny změřené strany „kolem dokola“), ale jak vypočítat obsah Ti poradím: rozděl tento obecný čtyřúhelník na dva trojúhelníky KMN a KML, potom obsah celého je jejich součet (tj. vypočítej každý zvlášť a pak jeden plus druhý). Výsledky Ti zkontroluji mailem (veřejně ne, protože někteří z vás se k řešení dostanou ze závažných důvodů až později, tak ať jim to neprozradím 😉 ) Ještě jedna dobrovolná úloha pro ty, komu to přijde moc jednoduché: zamysli se a zkus bez pomoci vyřešit úlohu 65/3. Odpověď zveřejním příští týden včetně postupu „jak na to“.
Pro tento týden vše.