středa 25.3.
9
Zdravím Tě!
Dnes máme za úkol prozkoumat konstrukční úlohy. K tomu je potřeba si nejdřív zopakovat konstrukce trojúhelníků podle „sss“, „sus“ a „usu“. Vzpomínáš? Trénovali jsme to v prvním pololetí tohoto školního roku. Dávali jsme důraz na náčrtek, učili se popis konstrukce, hlavně zápis pomocí symbolů, podle kterých je to daleko rychlejší, než slovní popis. Pak konstrukce a počet řešení. Tehdy ses divil/a, proč tam musíme psát, že úloha má dvě řešení (případně jedno řešení v jedné polorovině), když to je přeci jasné a vychází to vždy stejně.
Teď to bude zajímavější, konstrukční úloha totiž bude moct mít i čtyři řešení. Jak je to možné? Uvidíš!
Pro dnešní hodinu tedy zopakuj konstrukce trojúhelníků a prostuduj řešené příklady ze str. 54 a 55. Zítra budeme konstruovat.
Dnes vše.