pondělí 23.3.
4
Zdravím Tě!
Děkuji za zaslání čtvrtletních prací z matematiky a domácích písemek z fyziky. Potěšilo mě, že jsem opravovala spoustu různých verzí a že jste k řešení a vypracování přistoupili zodpovědně, i když za to nejsou známky. Cílem je se látku naučit a to můžeme i bez známek. Dokonce mi přijde, že tento postup může být i přínosnější, alespoň víš, co kde máš udělat jinak, abyses do budoucna vyvaroval/a chyby ve stejném místě. A můžeš napsat opravdu ten svůj nápad bez strachu, že to bude ohodnoceno špatnou známkou.
Dnes máme fyziku a slíbené řešení domácí písemky na zvuk je zde:
- příkladů jste napsali spoustu. Pobavil mě sousedův štěkající pes a bratrovo cvičení na hudební nástroj :-). V tomto cvičení nikdo nechyboval
- taky v pohodě. Občas byl problém, že jste si nepřečetli celé zadání a odpověděli jen na první část.
- ani tady problém nebyl
- příklad podobný tomu, co jsme řešili ve škole. Zaujalo mě pár verzí, kdy jste na to šli logicky. Postup dle vzorce na dráhu s = v*t funguje vždy, pozor na jednotky a na to, že se výsledek dělí dvěma (cesta tam a zpět). Výsledek je: moře je v tomto místě hluboké 1875m.
- pohlcení zvuku jste odhadli dobře
- tady bylo zajímavé sledovat vaše zdůvodění – třeba u učitele hry na klavír, někdo psal, že ne a správně zdůvodnil, někdo psal, že ano a opět správně zdůvodnil. Typická ukázka úlohy, na které hodně záleží na odpovědi, tj. obhájení svého názoru – i to se máte naučit. A jen vsuvka – představili jste si pneumatické kladivo jako sbíječku?
- zde spousta možností od špuntů do uší, přes chrániče sluchu, akustickou pěnu atd. až k protihlukovým stěnám u dálnic, vesměs to bylo dobře
- i zde jste si celkem poradili, ačkoliv to bylo první téma vašeho samostudia. Šikovní, gratuluji. Hlavní princip funkce mikrofonu je ten, že převádí zvukový signál na elektrické napětí a reproduktor funguje opačným směrem, tj. elektrické napětí převádí na zvukový signál. Dá se to samozřejmě rozepsat i podrobněji, jako to bylo v učebnici.
Maximum bodů by bylo 15, pro představu 15 – 13,5 …1, 13 – 10,5…2, 10-6,5…3, 6-3,5…4, 3-0…5. Moje slovní hodnocení máte v mailu.
Dnešní téma je : Měření elektrického proudu (94) Toto téma si opět jenom přečti z učebnice, na pátek připravím stejně jako minule zápis do sešitu. Možná jen vsuvka, před čtením si připomeň z 6. třídy, jaké účinky elektrický proud má. To jsme brali spolu před 2 lety, navazovala na to kapitola o elektrických spotřebičích. Odpověď najdeš v modrém úvodním textu na str. 94.
Dnes vše.