středa 18.3.
5
POZOR ZMĚNA – PO DNEŠNÍ PORADĚ (DLE INSTRUKCÍ) PŘECHÁZÍM NA SLOVNÍ HODNOCENÍ, PROTO Z BAKALÁŘŮ BOHUŽEL ZMIZÍ ZNÁMKY ZE ČTVRTLETNÍ PRÁCE. ZATÍM SE NEVÍ, JAK SE BUDE HODNOTIT NA KONCI ŠKOLNÍHO ROKU, ALE V TÉTO CHVÍLI TO NENÍ PODSTATNÉ. JDE O TO SE SNAŽIT ROZVÍJET I DÁL.
PROTO PRO TY Z VÁS, KTEŘÍ CHTĚJÍ SMYSLUPLNĚ VYUŽÍT ČAS KE SVÉMU VZDĚLÁVÁNÍ A MAJÍ TU MOŽNOST, PŘIKLÁDÁM DALŠÍ NÁMĚTY.
MATEMATIKA JE ZVLÁŠTNÍ V TOM, ŽE JE POTŘEBA PRACOVAT PRAVIDELNĚ. KDYŽ ZADÁM PRÁCI NA TÝDEN A TY JI UDĚLÁŠ ZA JEDEN DEN, ABYS PAK CELÝ TÝDEN NEMUSEL ZROVNA MATEMATIKU ŘEŠIT, NEMÁ TO TAKOVÝ EFEKT, JAKO KDYŽ KAŽDÝ DEN SPOČÍTÁŠ KOUSEK. JESTLI SI ALE CHCEŠ POČKAT AŽ NA PÁTEK A PAK ZPĚTNĚ UDĚLAT PRÁCI ZA CELÝ TÝDEN, TAKY MOŽNO.
Dnešní hodina tedy zde:
Téma: Rovnoběžníky
Máš-li možnost, vytiskni: M7_rovnobezniky
Nemáš-li možnost, nevadí. Je tam toho víc, než jen na dnešní hodinu (to aby se to tisklo najednou). Proto to lze vyřešit i tak, že si kousek textu jen přepíšeš do pravidel. Konkrétně prvních 6 řádků. Ostatní si jenom přečti.
Dnes si spolu máme ujasnit rozdělení rovnoběžníků. Většinou, když se řekne rovnoběžník, automaticky si představíme kosodélník. Ale rovnoběžník je širší označení, spadají tam čtyři skupiny: čtverec, obdélník, kosočtverec a kosodélník. Zamysli se nad prvními třemi vlastnostmi, které jsou napsány v části „platí“.
Čtvrtou vlastnost – úhlopříčky – probereme zítra.
Do školního sešitu si napiš téma Rovnoběžníky, nakresli tam tyto čtyři možnosti, tj. čtverec, obdélník, kosočtverec a kosodélník a prohlídni si, jak je to s protějšími stranami a úhly. Taky to, že dva sousední úhly mají 180 stupňů. Můžeš si to opět namodelovat pomocí špejlí jako včera ten deltoid.
Dnes vše.