Matematika – závěr
Zdravím Tě u posledního online setkání věnovanému matematice v tomto školním roce!
V půlce března nikdo netušil, jak budou probíhat následující týdny. Nějak jsme se s tím nakonec poprali, ale část nového učiva nám zůstává do příštího školního roku. Jsem moc ráda, že se velká část z vás snažila dle svých možností zdolávat další kapitoly matematiky a napsala si o pomoc, když to nešlo. Do konce června je ještě stále možnost dohnat chybějící úkoly, případně se ptát přímo ve škole v rámci konzultací. Pevně věřím, že se každý z vás zařadí do početné skupiny těch, kteří všechny úkoly splnili a ví, jak na to 🙂 a tím pádem už budou mít volno!
Aktuálně nikdo netuší, jak bude situace vypadat v září. Pevně doufám, že se sejdeme v plném počtu ve třídě a budeme se moct věnovat výuce ve škole. Každé září je příležitost zopakovat minulý školní rok. Osobně si myslím, že nám ale tentokrát září stačit nebude. A zde vidím problém:
Příští školní rok budeš v deváté třídě. V průběhu školního roku některé z vás čekají přijímací zkoušky na střední školu. Uvidíme, zda bude v září jasné, jestli se změní požadavky na přijímací testy na SŠ, případně jak.
Když se podívám na celou vaši třídu, vidím v ní spoustu budoucích maturantů. Mám radost z těch, kteří se s online výukou poprali, využili pomoci a tak. Mrzí mě, že někteří z nich v minulých měsících nevyužili svůj potenciál k tomu, aby se vše snažili splnit. A teď je otázka, jak mám zorganizovat přípravu na PZk tak, aby byla pro všechny zájemce přínosná, realizovatelná a s optimálním využitím času. To bude oříšek, ale věřím, že když se mnou budeš chtít spolupracovat, tak se s tím nějak poperem. Už teď mi je jasné, že začneme hned v září, tak se během prázdnin zamysli nad tím, zda se budeš chtít zařadit do skupiny, která se nad rámec hodin ve třídě bude věnovat matematice – přípravě na přijímací zkoušky a také – a to hlavně – upevnění učiva tak, aby s matematikou nebyl problém po nástupu na střední školu. To je totiž myslím důležitější než samotné zvládnutí testů.
Nebo se vydáš cestou učebního oboru, což bude taky príma, protože společnost potřebuje i vyučené lidi – v tom případě se neděs, že v hodinách matematiky budeš naprosto ztracen, myslím i na Tebe.
Co poslat závěrem? Tentokrát potřebuji, abys shrnul/a online výuku. Napiš mi pár vět o tom:
a) co šlo v pohodě X co moc nešlo, ale nakonec jsi to zvládl/a X co nešlo vůbec
b) jakým novým věcem/dovednostem ses naučil/a
Pro tento školní rok vše, přeji hezké prázdniny! A rozmysli, kam chceš po základní škole!