Matematika pro dny 4.-7.5.
Zdravím Tě!
- Na úvod opakování, tentokrát řešení rovnic: https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php
- Jako novinka jsou dnes Úlohy o práci a výkonu lidí i strojů. Zapiš si toto téma do pravidel, projdi řešený příklad v učebnici na str. 104 a prezentaci http://www.zspeska.cz/e_download.php?file=data/editor/124cs_16.pdf&original=VY_32_INOVACE_55o.pdf Až dojdeš k 6. straně, tak si do pravidel přepiš tamtu Klasickou rovnici společné práce. Jak vidíš, myšlenka je taková, že se vyjádří část celku, kterou by dotyčný člověk nebo stroj udělal za 1h. Jako neznámá je čas, jak dlouho jim to potrvá dohromady. A sestaví se zmiňovaná rovnice. Vyber si jeden z řešených příkladů a přepiš do pravidel. Poté se podívej, jak se změní úvaha, když nebudou pracovat všichni stejně dlouho: http://www.zspeska.cz/e_download.php?file=data/editor/124cs_17.pdf&original=VY_32_INOVACE_55p.pdf Máš-li radši mluvenou verzi, pusť si toto krátké video: https://www.youtube.com/watch?v=lm4f72JA4NM
- Co poslat do čtvrtka (v pátek si užij volno, je opět státní svátek!)? Foto nebo scan pravidel s doplněným textem a ve školním sešitě pod nadpisem Úlohy o společné práci vyřešený příklad ze str 106/2. Nápověda – pozor, děda má dva vnuky. A ptáme se na to, v kolik hodin skončí, tak pak převeď výsledek.
Pro tento týden vše.