Domácí příprava 4.-10.5.2020 (Sychrová)
Dobrý den, milí žáci,
i tento týden budeme pokračovat v 5. lekci a procvičíme se zejména v porozumění textům. Vypracujeme si cvičení v pracovním sešitě a přečtete si vyprávění o velkých kočkách v učebnici. 🙂
Pracovní sešit, str. 50, cv. 1
- podle informační karty (tabulky nahoře na stránce) o ptácích kiwi doplňte do cvičení 1 údaje, které v kartě najdete
- počet čárek Vám vždy značí, kolik písmenek by doplňovaný pojem měl mít
- nápověda: u písmenek h) a i) doplňujete popisnou vazbu „there is“/“there are“, ale pozor – když mluvíte/píšete o minulosti, musíte použít minulý čas slovesa „být“ – tzn. „there was“/“there were“
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Pracovní sešit, str. 50, cv. 2
- v tomto cvičení napište celými větami souvislý text o ptácích kiwi – chybející slovíčka najdete v předchozím cvičení
- nápověda: informace v tomto souvislém textu jdou za sebou ve stejném pořadí, jako tomu bylo ve cvičení 1
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Pracovní sešit, str. 51, cv. 1
- doplňte k obrázkům slovíčka z černého rámečku tak, aby obrázek odpovídal popisku
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Pracovní sešit, str. 51, cv. 2
- očíslujte části vět tak, jak by měly jít správně za sebou (jako to vidíte v příkladu a))
- nápověda (nemusíte si ji opisovat, stačí, když si ji přečtete, abyste věděli, jak zpracovat toto cvičení):
- Slovosled anglické oznamovací věty má svůj řád a na tento řád máme zapamatovací pomůcku, která se nazývá „SVOMPT“.
- Subject = podmět – na prvním místě věty by měl být podmět, tedy to, o kom či o čem vlastně mluvíme.
- Verb = sloveso – za podmětem je vždy sloveso, pokud se sloveso skládá z více částí, potom jsou zde všechny části.
- Object = předmět – za slovesem může následovat jeho předmět, buď přímý, nebo nepřímý. Pokud má sloveso dva předměty, platí zde další pravidla.
- Manner, Place, Time = příslovečné určení způsobu, místa, času – na konci věty bývají příslovečná určení a to v tomto pořadí: 1) způsob (manner), 2) místo (place), 3) čas (time).
- Ukázka slovosledu:
- My friend (subject = podmět – ptáme se na něj „Kdo?Co?“) loves (verb = sloveso – říká nám, co podmět dělá, tedy odpovídá na otázku „Co dělá?“) playing football (object = předmět – ptáme se na něj „Koho?Co?“) very much (manner = příslovečné určení způsobu – ptáme se „Jak hodně?“) = Můj kamarád (Kdo?) miluje (Co dělá?) hraní fotbalu (Co miluje?) velmi (Jak hodně ho miluje?)
- pro lepší grafické znázornění slovosledu v kladné oznamovací větě se, prosím, podívejte na tabulku zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006081501-anglicky-slovosled-oznamovaci-vety
- Slovosled anglické oznamovací věty má svůj řád a na tento řád máme zapamatovací pomůcku, která se nazývá „SVOMPT“.
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Pracovní sešit, str. 51, cv. 3
- ve cvičení 3 napište věty ze cvičení 2 se správným slovosledem ve správném pořadí (ve cvičení 2 nejdou věty za sebou tak, jak by měly, aby utvořily příběh)
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Učebnice, str. 45, cv. 4
- přečtěte si celý text (zkuste nahlas) a zodpovězte otázky a) – d) dole
- pokud některá slovíčka neznáte, můžete použít internetové slovníky/překladače, kde si pomocí ikonky megafonu můžete přehrát i výslovnost konkrétních slovíček – můžete použít např.:
- VÝSTUP: Do svých sešitků si napište Učebnice, str. 45, cv. 4. Pod tento nadpis zodpovězte otázky a) – d). (otázky opisovat nemusíte, stačí k písmenku napsat odpověď)
Vážení rodiče,
pokud máte tu možnost, nascannované nebo vyfocené VÝSTUPY z učebnice a vypracované stránky v pracovním sešitě mi, prosím, zašlete ke kontrole nejpozději do příštího pondělí 11.5. na e-mailovou adresu alice.sychrova@zstrebovska-ustino.cz.
Budu se na ukázku práce Vašich dětí a třeba i na Váš názor na on-line výuku moc těšit. ?
S pozdravem
pí. uč. Sychrová
(Na e-maily reaguji chronologicky. Prosím Vás proto o strpení, pokud jsem Vám ještě nestihla odpovědět. Předem Vám děkuji za trpělivost.)