Domácí příprava 20.-26.4.2020 (Sychrová)
Dobrý den, milí žáci,
tento týden se po velikonočním „oddychu“ opět podíváme na něco málo z gramatiky anglického jazyka, vyplníme si pár cvičení v našem pracovním sešitě a procvičíme se ve čtení s porozuměním s pomocí textů v učebnici. 🙂
Učebnice, str. 58
- vytvořte si do svých sešitů na gramatiku zkrácený zápis gramatiky „Přítomný čas prostý II“
- K procvičení zapsané gramatiky si vytvořte dvě „konverzační kostky“ dle návodu, který najdete v učebnici na straně 54, cvičení PRACTICE. Šablonu pro vytvoření kostky najdete například zde: https://www.zstrebovska-ustino.cz/wp-content/uploads/2020/03/%C5%A1ablona-kostka.pdf.
- Až budete mít kostky vytvořené, házejte s oběma kostkami zároveň. Na kostchách se Vám zobrazí základ pro vytvoření otázky, kterou vždy započnete pomocným „Do“ a zájmenem „you“. Pokračovat budete výrazem ze žluté kostky a pak výrazem z kostky zelené. Může Vám tak například vzniknout věta: Do you + watch TV + in the evenings?
- VÝSTUP: Do svých sešitů na procvičování si napište nadpis Konverzační kostky a pod tento nadpis si zapište 5 otázek, které jste vytvořili pomocí hodů kostkami.
Online procvičování
- Procvičte si skladbu vět pomocí online cvičení zde https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-present-tense-questions-negatives-1-uroven/10.
- VÝSTUP: Pokud zvládnete všech 32 vět, vyfoťte obrazovku s nápisem „Sada dokončena“. 🙂
Učebnice, str. 52, cv. 1 – 3
- přečtěte si nahlas anglicky texty na straně 52
- VÝSTUP: Do svých sešitů na procvičování si napište nadpis Učebnice, str, 52, cv. 1-3 a pod tento nadpis zodpovězte následující otázky (stačí napsat pouze odpovědi):
- Dialogue 1
- 1) Are girls talking about swimsuit?
- 2) What are they talking about?
- Dialogue 2
- 3) What kind of clothes does Jenny need?
- 4) What does Jenny think about that dress?
- Dialogue 3
- 5) How much does that dress cost?
- 6) What does make that dress so expensive?
- Dialogue 1
Pracovní sešit, str. 46, cv. 6
- a) doplňte frekvenční příslovce z šedého rámečku nahoře k tabulkám s fajfkami
- b) napište celé věty 2) – 5) i s frekvenčními příslovci (řiďte se tím, co jste doplnili v části a)), a to dle vzoru věty 1)
- NOW YOU
- nejprve odfajfkujte v tabulce, jak často vykonáváte činnost uvedenou vě větě
- poté na volný řádek vpravo napište větu s frekvenčním příslovcem dle Vašeho počtu fajfek v dané tabulce (dle klíče v části a))
Pracovní sešit, str. 46, cv. 7
- Vaším úkolem je vytvořit 8 otázek, které budou opět začínat „Do you“. Otázky tedy budete tvořit dle tohoto klíče: Do you + sloveso (přísudek) + podstatné jméno (větný předmět) –> např. věta Do you read football magazines?
- Až budete mít těchto 8 otázek vytvořených, doplníte k nim podle Vás pravdivou odpověď.
Pracovní sešit, str. 47, cv. 8
- doplňte do prázdných míst otázek správný tvar výrazů v závorkách, u krátkých odpovědí doplňte jejich správný dovětek
Pracovní sešit, str. 47, cv. 9
- v šedých řádcích se skrývají slova tvořící dialog mezi želvou Trundle a kočkou Marmelade
- najděte tato slova a vytvořte z nich věty (slova jsou v šedých řádcích za sebou tak, jak mají být ve větách)
- doplňte větami, které jste našli, dialog dole ve cvičení (první šedý řádek je již rozluštěný: When is Jenny´s birthday? Do you know?)
Milí žáci, popřípadě vážení rodiče,
pokud máte tu možnost, nascannované nebo vyfocené VÝSTUPY z učebnice/online procvičování a vypracované stránky v pracovním sešitě mi, prosím, zašlete ke kontrole nejpozději do příštího pondělí 27. 4. na e-mailovou adresu alice.sychrova@zstrebovska-ustino.cz. Pokud tuto možnost nemáte, budu ráda, když byste mohli do 29. 4. vhodit alespoň pracovní sešity Way to win (podepsané!) do schránky na budově kampeličky.
Budu se na ukázku Vaší práce (práce Vašich dětí) a třeba i na Váš názor na on-line výuku moc těšit. 🙂
S pozdravem
pí. uč. Sychrová