Domácí příprava 20.-26.4.2020 (Sychrová)
Dobrý den, milí žáci,
tento týden si procvičíme slovní zásobu zvířátek, příslovcí a sloves v minulém čase. Také si přečteme příběh o útoku žraloka a vypracujeme si k němu dvě cvičení. 🙂
Pracovní sešit, str. 44, cv. 2
- k přídavným jménům v tmavém rámečku vytvořte pčíslovce a napište jej do správné kategorie (do stopy vpravo) – nápomocná Vám může být gramatická tabulka nad tímto cvičením, kde vidíte, jak se příslovce tvoří, nebo zápis z domácí přípravy 30.3. – 5.4.2020
Pracovní sešit, str. 45 cv. 3
- vytvořte věty podle toho co vidíte na obrázku
- pod zadáním vlevo máte seznam zvířátek, o nichž budete věty tvořit
- pod zadáním uprostřed najdete seznam sloves, která byste měli použít
- pod zadáním vpravo uvidíte seznam příslovcí, kterými větu zpřesníte (uvedete způsob jakým zvířátko něco dělá)
- slovosled vět bude vždy stejný, jaký vidítě u věty a), tedy podmět (zvířátko) + přísudek (sloveso/děj) + určení způsobu (příslovce)
Pracovní sešit, str. 45, cv. 4
- přečtěte si o žabákovi Freddym
- pak napište do rámečku vpravo podobný text o sobě
Pracovní sešit, str. 46, cv. 1
- spojte přítomný čas slovesa (rybičky vlevo) s jeho tvarem minulého času (rybičky vpravo)
Pracovní sešit, str. 46, cv. 2
- přeskládejte písmena tak, aby Vám vzniklo anglické sloveso – jako nápověda Vám slouží obrázky nad zpřeházenými písmenky
- až budete vědět, které sloveso označuje děj na obrázku, vepište jej do tabulky vpravo
- doplněním sloves do tabulky Vám vznikne jejich minulý čas
Pracovní sešit, str. 47, cv. 3
- nejprve se podívejte na slovesa v tmavém rámečku nahoře a nad každé sloveso si napište jeho tvar minulého času
- poté si pozorně prohlédněte obrázky níže
- následně si přečtěte popisek u každého obrázku a doplňte do něj slovesa v minulém čase tak, aby věty dávaly smysl a skutečně popisovaly obrázek výše
Učebnice, str. 42, cv. 1
- v učebnici na straně 42 si nejprve pozorně prohlédněte obrázky
- poté si přečtěte nahlas příběh „SHARK ATTACK – a true story“
- pokud narazíte na slovíčko, které zrovna nesnáte, použijte svůj slovník, nebo si pomožte internetovými slovníky https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky či https://translate.google.com/
- VÝSTUP: Do svých sešitů si nadepište Učebnice, str. 42, cv. 1. Pod tento nadpis si napište čísla 1) – 10), která budou označovat věty níže (ty si opisovat nemusíte). U každé z níže uvedených vět rozhodněte o pravdivosti tvrzení (k předepsaným číslům napište T = true, nebo F = false)
- 1) 1st picture: Oliver Grimble was on his surfboard in the Atlantic Ocean.
- 2) 1st picture: He and his two friends were near a group of dolphins.
- 3) 2nd picture: Oliver saw a whale.
- 4) 3rd picture: The shark bit Oliver´s surfboard.
- 5) 3rd picture: Oliver fell into the swimming pool.
- 6) 4th picture: The shark bit Oliver´s hand.
- 7) 5th picture: Dolphins weren´t in a big goup.
- 8) 5th picture: Dolphins chased the shark.
- 9) 6th picture: Oliver´s friends helped him.
- 10) 7th picture: Later, Oliver went surfing again.
Učebnice, str. 43, cv. 2
- převyprávějte ve zkratce příběh o útoku žraloka z předchozí stránky doplněním správných slovních spojení do vět a) – f) (slovesa z výběru ve zlatém rámečku Vám napomohou se zněním vět, ale do vět je potřeba doplnit i další slova)
- VÝSTUP: Do svých sešitů si nadepište Učebnice, str. 43, cv. 2. Pod tento nadpis napište celé věty a) – f).
Dobrovolná procvičování:
- Milí žáci, pokud si chcete procvičit slovní zásobu zvířat a osvojit si třeba i některá nová zvířátka, zkuste si udělat cvičení, která naleznete na stránce https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-zvirata-exoticka. Pokud máte zájem procvičit si a naučit se více příslovcí, podívejte se na cvičení pod tímto odkazem: https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-prislovce-zpusobu.
Vážení rodiče,
pokud máte tu možnost, nascannované nebo vyfocené VÝSTUPY z učebnice a vypracované stránky v pracovním sešitě mi, prosím, zašlete ke kontrole nejpozději do příštího pondělí 27. 4. na e-mailovou adresu alice.sychrova@zstrebovska-ustino.cz. Pokud tuto možnost nemáte, budu ráda, když byste mohli do 29. 4. vhodit alespoň pracovní sešity Happy Earth (podepsané!) do schránky na budově kampeličky.
Budu se na ukázku práce Vašich dětí a třeba i na Váš názor na on-line výuku moc těšit. 🙂
S pozdravem
pí. uč. Sychrová