středa 1.4.
13
Zdravím Tě!
Dnešní téma do školního sešitu je: Rovnice – příklady
Už bys měl/a mít představu o tom, jak vyřešit rovnici i jaké možnosti můžeš na konci získat. Shrnu postup:
- Nejdřív opiš zadání a zkontroluj, zda jsi to přepsal/a správně (důležité! Když opíšeš zadání s chybou, máš jinou rovnici!)
- Je-li to potřeba, uprav výrazy na obou stranách (roznásob závorky, dej dohromady jablka s jablky atd.)
- Převeď neznámé na jednu stranu (doporučují levou) a čísla na druhou stranu (pravou) rovnice tak, že změníš znaménko
- Dej dohromady jablka s jablky a hrušky s hruškami
- Dostaneš lineární rovnici ve tvaru a.x = b nebo jeden ze zvláštních případů
- Urči řešení rovnice
- Zkouška – zvlášť do L a zvlášť do P
- Hotovo. Máš hned kontrolu, zda Ti to vyšlo. Rovnice jsou na to fajn 🙂
Několik řešených rovnic je na str. 93, ty, co jsou se zlomkem, dnes přeskoč. Zaměříme se na ně zítra.
Teď vyřeš tyto rovnice:
- x + 4 = 17
- 3x + 5 = 23
- 5x + 7 = 3x + 19
- 4(x+2) = 58 + 3x
- 2(7-x) + 1 = 2x – 1
- 5(2x – 1) + 2 = 7 (x+3)
Výsledky pro kontrolu:
13, 6, 6, 50, 4, 8
Jak to šlo? Jestli moc ne, pusť si toto video, ve kterém je znovu vysvětleno, o co v rovnicích vlastně jde a pak se vrať k příkladům 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=iL6awqCDvEU
Slíbila jsem souhrn k tisku na vlepení do pravidel, zde je:
M8_1upravy_2pocty_reseni_3se_zlomky
Dnes vše.