úterý 24.3.
8
Zdravím Tě!
Děkuji za zaslání čtvrtletní práce. Poradili jste si pěkně, komentář jsem zaslala mailem.
Veřejně ještě okomentuji dva příklady:
5c) (omlouvám se za překlep, mělo tam být 5b). V tomto příkladě, který byl dost dlouhý, se nakupily skoro všechny postupy, které jsme se učili. Jednak je potřeba dát pozor na pořadí početních operací, tj. když je tam „něco krát něco mínus něco krát něco“, tak je potřeba nejdřív vyřešit dvakrát to násobení a až potom odečíst. No právě, odečíst, takže mínuska překlopí všechna další znaménka na opačná. V takovémto případě je rozumné si pomoct hranatými závorkami, konkrétně na to druhé násobení. A v tom případě nejdřív roznásob závorky systémem každý z každým a až v dalším kroce vynech závorku se změnou znamének. Pak už postupuj systémem jablka s jablky a hrušky s hruškami.
6a) Jednak když vytknu 7, tak v závorce zůstane 1 a ne nula, protože 7 * 1 = 7 (7 * 0 = 0). A další věc, že v závorce zůstane 1 – v2 a to je ten třetí vzorec, takže se to dá ještě rozložit dál.
S ostatním vesměs nebyl problém, což mě potěšilo. Sem tam se objevily nepřesnosti kvůli převodům jednotek, ale to jsem vyřešila individuálně.
Tímto můžeme pokročit k další látce. Volím tuto cestu, tj. že teď zkusíme pokročit dál a až se sejdeme ve třídě, tak tuto novou látku zopakujeme, procvičíme a ověříme písemkami. Mám totiž obavy, že kdybychom teď pouze opakovali a procvičovali to, co už umíte, a novou látku nechali celou na probrání, až se uvidíme ve škole, nemuselo by to mít takový efekt – kvůli nedostatku času, který zřejmě bude k dispozici. Uvědomuji si, že vás příští rok čekají přijímací zkoušky a zatím nikdo neví, jaký vývoj bude mít aktuální pandemie a s tím související vaše přímá účast ve škole. Snažím se o co největší zmírnění důsledků, které tato situace může mít na vaše vzdělání v oblasti matematiky. A proto děkuji za spolupráci a za to, že se snažíte. Čekám i na vaše mailové dotazy, do předmětu dejte prosím „M8 – dotaz“, usnadníte mi tak orientaci v záplavě mailů.
———————————————————————————————————–
Dnešní téma přes celou stránku do pravidel: LINEÁRNÍ ROVNICE A JEJICH UŽITÍ
Na představu, co Tě čeká, si pusť ze záznamu minulý díl seriálu „Škola doma“, který běžel v TV minulý čtvrtek pro deváťáky jako příprava na přijímací zkoušky. Konkrétně ten první blok, kde p. učitel vysvětluje, co to vlastně jsou rovnice a začíná na těch jednoduchých. Další dva bloky pro Tebe zatím budou složité, tak je můžeš vypnout a pustit si to až za rok.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000405-skola-doma/220562220610002/
Pokud Ti přijde, že to vlastně už víš, je to správně. Protože něco podobného už v matematice bylo, opět stavíme na tom, co už znáš z dřívějška.
Dnes vše.