V Ústí nad Orlicí, 19. 3. 2020
Milé děti,
na začátku dnešního zadání úkolu bych Vás chtěla pochválit, že velká většina z vás hezky pracuje a snaží se plnit úkoly, které Vám zadáváme. Asi to není pro všechny úplně jednoduché, ale nyní máte možnost využít technické vymoženosti nejen ke hrám, ale i k praktickým věcem. Takže hezky pracujte dál a už se na Vás moc těším ve škole. Paní asistentka Vám vyzdobila třídu, tak doufám, že se nám v ní bude krásně pracovat. Mějte se hezky a na závěr Vám přeji hodně zdraví.
Vaše paní učitelka
Jak jste možná poznaly z výše uvedeného textu, budeme se zabývat psaním dopisu. Otevřete si učebnici na straně 120 a přečtěte si úvod pod nadpisem, jak to vlastně se psaním dopisů dnes je.
Hotovo ?
Nyní si přečtěte oba dopisy na str. 120 ve cv. 1
Poznaly jste, čím se liší ?
Správně, 1. dopis je spíše úřední – takové posíláme na různé úřady, instituce a podobně. Druhý je dopisem osobním, který můžeme psát kamarádům, rodičům, známým,…… O tom, čím se oba dopisy liší, se dočtete na str. 121 ve žlutém rámečku nahoře.
Úkol pro vás : Ve druhém dopisu najděte nespisovná slova a nespisovné tvary slov, nahraďte je spisovnými a dopis přepište do čmáráku.
Pokud máte hotovo, dáme si těžší úkol : Napište mi dopis o tom, jak se máte, co děláte, jak trávíte volný čas, jak pracujete na úkolech a tak dále. Co všechno by měl dopis pro mne obsahovat najdete v učebnici na str. 121 pod žlutou tabulkou. Pokud můžete a zvládnete to, napište dopis na počítači. Kdo nemůže, napíše dopis na linkovaný papír ( pozor na krasopis, čitelnost, úpravu) a pošlete mi vyfocený dopis na školní emailovou adresu.
Na Vaše dopisy se budu těšit.
Termín poslání: do 24.3.
Nové zadání úkolů vám dám 25.3.