Domácí příprava 4.-10.5.2020 (Sychrová)
Dobrý den, milé děti,
minulý týden jsme dokončili 7. lekci a tento týden tedy společně započneme lekci 8. Naučíme se nová slovíčka, přečteme si příběh v učebnici a vypracujeme si dvě cvičení v pracovním sešitě. 🙂
Pracovní sešit, str. 92 – Unit 8
- označte si tato slovíčka a začněte se je postupně učit:
- cloudy – zataženo
- cold – chladno
- flood – povodeň
- foggy – mlhavo
- horse riding – jezdit na koni
- hot – horko
- It´s raining. – Prší.
- It´s snowing. – Sněží.
- lightning – blesk
- lights – světla
- listen – poslouchat
- make – dělat (vyrábět, tvořit)
- phone – telefon
- rainfall – množství dešťových srážek
- read – číst
- snowboarding – snowboarding (jízd na snowboardu)
- sunny – slunečno
- surfing – surfování
- talk – hovořit (talk = minulý čas „hovořil“)
- temperature – teplota
- thunder – hrom
- thunderstorm – bouřka (i samotné slovíčko „storm“ = bouřka)
- weather – počasí
- windy – větrno
Učebnice, str. 56 – What´s the weather like? – Jaké je počasí?
- prohlédněte si postupně jednotlivé obrázky příběhu a zkuste se zamyslet, o čem příběh vypráví
- pusťte si nahrávku příběhu zde: https://elt.oup.com/student/happystreet/level2/stories_02/story_08?cc=global&selLanguage=en, poté si zkuste sami anglicky příběh přečíst (můžete si vždy nejprve text každého obrázku poslechnou a až poté jej přečíst)
- pokuste se příběh přeložit do češtiny – zde je pár slovíček, které Vám pomohou (ostatní byste už měli znát):
- Great! – Skvěle!
- Not now – Teď ne
- Guess what? – Hádej co?
- Go away – Jdi pryč
- Nobody – Nikdo
- I´m bussy. – Jsem zaneprázdněný.
- tell me later – řekneš mi to později
- Finished! – Hotovo!
- everybody – všichni
- VÝSTUP: Do svého sešitku si nadepiště Učebnice, str. 56. K tomuto nadpisu mi jednou až třemi větami česky napište, o čem příběh vypráví, co se v něm stalo.
- GRAMATIKA: V tomto příběhu najdete nový gramatický jev – říkáme mů přítomný čas průběhový. Níže najdete jeho vysvtělení.
GRAMATIKA
- Do svých sešitků si vytvořte násludjící zápis gramatického jevu:
- Přítomný čas průběhový – Present simple continuous
- vyjadřuje, co děláme či co se děje právě teď – někomu říkáme, co děláme, právě ve chvíli, kdy to děláme
- tvoříme ho následovně:
- osoba (I/You/He/She/It/We/You/They) + sloveso být (am/are/is) + významové sloveso s -ing na konci
- Ukázka: You + are + reading. – Ty si čteš. (Děje se to v tuhle chvíli, když o tom někomu říkám.)
- Další příklady:
- It´s snowing! – (To) Sněží! (Děje se to právě teď, když to říkám.)
- I´m talking to Grandma. – Já mluvím s babičkou. (Právě teď s ní mluvím.)
- Nobody´s listening to me. Nikdo mě neposlouchá. (Práve těď mě nikdo neposlouchá. – slovíčko „nikdo“ je 3. osoba jednotného čísla, stejně jako zájmena „he“, „she“ nebo „it“)
- Přítomný čas průběhový – Present simple continuous
- VÝSTUP: fotografie zápisu v sešitě
Pracovní sešit, str. 69, cv. 1
- poslechni si nahrávku a porovnej ji s tím, co vidíš na jednotlivých obrázcích
- pokud se nahrávka a to, co vidíš na obrázku, shodují, zahroužkuj „Yes“, pokud je na obrázku znázorněno něco jiného než slyšíš v nahrávce, zakroužkuj „No“
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Pracovní sešit, str. 69, cv. 2
- z šedého rámečku nad obrázkem vyber slovíčka a doplň je do vět v obrázku
- VÝSTUP: fotografie vypracovaného cvičení
Vážení rodiče,
pokud máte tu možnost, nascannované nebo vyfocené VÝSTUPY z učebnice a vypracované stránky v pracovním sešitě mi, prosím, zašlete ke kontrole nejpozději do příštího pondělí 11.5. na e-mailovou adresu alice.sychrova@zstrebovska-ustino.cz.
Budu se na ukázku práce Vašich dětí a třeba i na Váš názor na on-line výuku moc těšit. ?
S pozdravem
pí. uč. Sychrová
(Na e-maily reaguji chronologicky. Prosím Vás proto o strpení, pokud jsem Vám ještě nestihla odpovědět. Předem Vám děkuji za trpělivost.)