středa 25.3.
9
Zdravím Tě!
Dnes pokračujeme v lomených výrazech. Na rovinu píšu, že je to těžké učivo. Aspoň to zkus.
Str. 107, téma do pravidel: Sčítání a odčítání lomených výrazů
Princip je stejný jako u sčítání a odčítání zlomků. Tj. musíš najít společný jmenovatel, který v tomto případě bude obsahovat písmenka, případně celé závorky, které se násobí mezi sebou. A stejně jako u zlomků, rozšiřuješ původní lomené výrazy na tento společný jmenovatel. V učebnici je na str. 108 spousta řešených příkladů, přepiš do pravidel alespoň dva z nich. Pak do školního sešitu napiš datum, téma Sčítání a odčítání lomených výrazů a zkus vyřešit úkol č. 1 ze str. 108. Zítra zkontrolujeme výsledky.
Našla jsem pěkný digitální učební materiál (zkratka DUM), co vytvořili v Brně:
https://dum.rvp.cz/materialy/scitani-a-odcitani-lomenych-vyrazu-3.html
Rozhodně doporučuji shlédnout. Takových DUMů existuje hodně, stačí do vyhledávače zadat „dum sčítání a odčítání lomených výrazů“, tento jsem vybrala, protože tam byla uvedena i 9 třída (některé můžou být pro SŠ) a líbilo se mi zpracování. Samozřejmě dá se použít i jiné, nechám na Tvém uvážení.
Dnes vše.