pátek 20.3.
3
Zdravím Tě!
Dnes kontrola domácí písemky.
Zadání najdeš v hodině z minulého pátku, řešení je zde:
1) obrázek dvojbarevný obdélník +označení severního pólu, jižního pólu a netečného pásma. Za obrázek bod, za všechny 3 pojmy další bod.
2) tady byla spousta možností – stavebnice (geomag, magformers), magnetky na ledničku nebo ty, co drží dvířka od plechové skříňky, případně dveře ledničky, v hračkách (např. vláčkodráha), … Za každý příklad jeden bod, max. 2b
3) feromagnetická látka – železo, kobalt, nikl a většina jejich slitin, případně některé jednoduché sloučeniny těchto prvků s kyslíkem nebo sírou.
nemagnetická látka – opět spousta možností, např. dřevo, plast, vzduch, voda, atd.
za správný příklad po bodu, tj. 1b za feromagnetickou látku, 1b za nemagnetickou. Když jsi uvedl víc správných příkladů, tak nejsou body navíc.
4) jev, kdy se tělesa s feromagnetickými vlastnostmi v blízkosti magnetu zmagnetují. Využití – např. „prodloužení“ magnetu nebo výroba dočasných nebo trvalých magnetů. Bod za popis, bod za využití.
5) tady dva obdélníky, stejné póly u sebe způsobí, že se indukční čáry „naježí“ a jdou od sebe. Celkem 2b. Když máš magnety nakreslené špatně, ale průběh odpovídá Tvé situaci, tak 1b
6) v blízkosti jižního zeměpisného pólu – 1b
7) buzola je kompas doplněný navíc zařízením pro určování azimutu. 1b
Kdybys tuto písemku psal/a ve škole, bylo by bodování:
12-11………1, 10,5 – 8,5 …2, 8 – 5 ………3, 4,5 – 2,5 ….4, 2 – 0 ………5
Jelikož se ale všichni učitelé shodli na tom, že o známky teď tak moc nejde, hodnotím tuto písemku jen slovně – dostal/a jsi odpověď mailem. Poznáš tak, zda jsi tuto látku zvládl/a. Až se zase uvidíme ve škole, vymyslíme možnost, jak získat další známky, neboj. Teď jde jen o to, abychom se v rámci možností posouvali vpřed.
Má někdo z vás info o Kamče, Nelly nebo Lukym? Vyřiďte jim, ať se, prosím, ozvou! Od ostatních zpětnou vazbu mám, děkuji!
Pro dnešek vše.