Středa 11.3.
Aby se nic neztratilo, budu číslovat „hodiny“. Sama si také od nynějška vedu stejný sešit jako Ty, kam si budu zapisovat totéž, co Ty, a až se zase sejdeme ve škole, zkontroluji, zda máš všechno zapsané a za tuto domácí práci dostaneš známku.
Tj. každou hodinu si zapisuj do sešitu (pokračuj ve školním sešitě), zkontroluj výsledky, jako to běžné probíhá v hodině během kontroly domácích úkolů. To, zda látku umíš, já zkontroluji na „písemkách“ – když bude upřesněno, že máš poslat zpět vypracovaný úkol, pošli ho ihned, opravím a pošlu Ti zpět informaci!
Vše jasné? Začínáme:
1
Domácí úkol z minulé hodiny – zkontroluj výsledky:
x nesmí být rovno 0, y nesmí být rovno 0, x nesmí být rovno 2, x nesmí být rovno 5, a nesmí být rovno 0
Dále se vrať k úloze ze včerejška – určení podmínek v př.2 ze str.103, nedokončili jsme poslední řádek, tj. g), h) i). Do sešitu napiš:
11.3.2020 – 1. hodina
str. 103/2, g)h)i)
na str.104 je tento příklad (celý) řešený, najdi a přepiš do sešitu tyto 3 úlohy.Všimni si důležité věci, že jmenovatel je potřeba vždy rozložit na součin a potom vyřešit každou závorku zvlášť – zapsat podmínku.
Poté vyřeš úkol 1, který je hned pod tím.
Jak na to? – a) každé z písmenek zvlášť se nerovná 0, b) vytkni trojku, ze závorky pak a-b není 0 vyjde, že a nesmí být rovno b c) rozlož podle třetího vzorce, pak každou závorku řeš zvlášť, d) řeš jenom tu jednu závorku, to nevadí, že je umocněna na druhou. e) každá závorka zvlášť, f) je vzoreček, pak vyjde závorka na druhou, řešíš jen závorku podobně jako v d)
Zítra zkontrolujeme výsledky. Propočítej!